Workshop Grip op gedoe – van reactief naar proactief werken
Tijdgebrek is besmettelijk. Bijna elke organisatie heeft er last van. Met elkaar houden we onhandige werkgewoontes in stand. Dat patroon doorbreken is niet enkel een zaak van het individu. Met elkaar de bottle necks in de organisatie aanpakken is vele malen effectiever.
In deze workshop staan we stil bij het verschil tussen reactief en proactief werken. We onderzoeken waar de waan van de dag vandaan komt en hoe de afdeling of het team die onbedoeld in stand houdt. We bespreken onder meer de cirkel van invloed, probleemeigenaarschap en verwachtingsmanagement, ofwel het managen van je collega’s. Resultaat: het gevoel voortdurend brandjes te moeten blussen neemt af.
Na afloop
- hebben deelnemers de patronen in hun afdeling of team scherp
- herkennen ze het wanneer ze zelf geneigd zijn om reactief te worden
- weten ze hoe ze op een positieve en opbouwende manier patronen kunnen doorbreken
- liggen er concrete plannen om proactief mee aan de slag te gaan
Praktische informatie
Duur: 3 uur
Op locatie opdrachtgever
Inclusief: telefonische intake met opdrachtgever en online intake
Benodigde faciliteiten: beamer en flip-over
Doelgroep: afdeling of team
Kosten € 900,- excl. 21% btw en reiskosten
Martine Vecht
06 19 01 26 26
Iedere situatie is anders. Een standaardoplossing is daarom zelden een goede oplossing. Graag ga ik met je in gesprek om te kijken hoe ik je zo goed mogelijk kan helpen met een op maat gesneden aanpak.
Zet de eerste stap, neem contact op!